22.5.2011

זוכי הנבולה

הוכרזו הזוכים בנבולה. (בסוגריים, עניות דעתי.)
רומן: Blackout/All Clear של קוני וויליס. (לא קראתי אף אחד מהמועמדים, מצטער; יש המפזרים הבטחות בנוגע לתרגום של שני אלה לעברית.)
נובלה: "הגבירה שקטפה פרחים אדומים למרגלות חלונה של המלכה" / רייצ'ל סבירסקי. (אני לא יודע איך הנובלות שלא קראתי, אבל בהתחשב באלה שכן קראתי, נו באמת.)
נובלטה: "לוויתן זה יצרת" / אריק ג'יימס סטון. (אוקיי, לא רע, אבל הסיפור של דה בודארד הרבה יותר טוב.)
סיפור: שוויון בין "פונים" של קיג' ג'ונסון ו"כמה מעניין: איש קטנטן" של הרלאן אליסון. (כן, בוחרי הנבולה הצליחו לא להסכים על שני הסיפורים הכי סתמיים מבין המבחר.)
פרס ריי ברדבורי (לסרט וכו'): "התחלה" של נולאן. (כי זה ממש לא היה צפוי.)
פרס אנדרה נורטון לספרות ילדים ונוער: אלבש חצות ליל / טרי פראצ'ט. (צר לי, אבל איבדתי את טעמי לפראצ'ט, בקושי הצלחתי לצלוח את הראשון בסדרת טיפאני אייקן ולזה, הרביעי בסדרה, לא הגעתי.)
פרס סולסטיס (פרס לאדם שהשפיע השפעה חשובה על המדע הבדיוני, מוענק לאחר המוות; משום מה לא מצוין באתר של SFWA) אליס שלדון הידועה כג'יימס טיפטרי ג'וניור. (ראוי מאין כמותו; מחיאות כפיים קצובות, בבקשה.)

כבר אמרתי בעבר שאני לא מתיימר לנסות לדעת איך יצביעו מצביעי הנבולה, יש לי הרגשה שהמון פוליטיקה כרוכה בעסק. אבל נראה לי שהבחירות שלהם הן "בטוחות", אמצע הדרך, דברים שלא יעכירו את השלווה. בכל מקרה, הן שונות למדי מהטעם האישי שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה