15.6.2016

ספר לשבוע הספר – 1

המטרה של פוסטים אלה היא להמליץ על ספר מדע בדיוני או פנטסיה אחד ביום במהלך שבוע הספר. מכיוון שזה שבוע הספר העברי, אני אכתוב רק על ספרים בעברית. אשתדל להתייחס לספרים חדשים, או לפחות לספרים שאפשר להשיג עדיין בחנויות בלי לנבור במרתפים אפלים שמורים על ידי נמרים של חנויות ספרים משומשות. את הפוסטים משנים קודמות אפשר למצוא מתויגים.
ובכן, נתחיל.
 
כולנו ממש בסדר / דריל גרגורי (הוצאת גרף)
חדש מהדפוס, יצא לאור לקראת שבוע הספר.
כן, בסדר, אני יודע שאתם חושבים שהשם שלו מעורר בי תגובה פבלובית, אבל זה באמת ספר מצוין. לא במקרה הוא זכה בפרס הפנטסיה העולמי ובפרס שירלי ג'קסון (פרס לספרות מתח פסיכולוגית ופנטסיה אפלה). זהו סיפורם של חבורת אנשים שכולם שרדו אסונות שנראים כאילו נלקחו מסיפורי מעשיות, וכעת הם נמצאים בטיפול פסיכולוגי קבוצתי. ואז דברים מתחילים לקרות. זהו סיפור מצחיק (לעתים) ומותח ואנושי. סיפור על אנשים שמנסים לשרוד זיכרונות בלתי אפשריים, זיכרונות שלא יאמנו, ולברר אם אולי בכל זאת יש בהם אמת.
זה סיפור ששייך לאחת התופעות המעניינות ביותר בספרות הז'אנר, ולדעתי בספרות בכלל – המיתוס של לאבקראפט. לאבקראפט, שבשנה הבאה ימלאו 80 שנה לפטירתו, בנה עולם עשיר שמראשיתו היה "מגרש משחקים" משותף לו לסופרים אחרים. הבסיס שהם יצרו עדיין משמש סופרים שכותבים סיפורים בו, ומחדשים ללא הרף. זה אחד מהסיפורים האלה. קראו אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה