29.8.2009

הסיפורים המועמדים לפרס גפן - התסכיתים

מסתבר שתסכיתים הם לא המדיום המתאים לי. מעבר לעובדה שאני צריך למצוא עיסוק מקביל מתאים, מה שמפריע לי הוא העובדה שיש מישהו אחר שקובע את הקצב והרגש של הסיפור. אולי אם לא הייתי מכיר את הסיפורים זה היה פחות בעייתי, אבל לאחר שקראתי אותם וגיבשתי לעצמי תפיסה מסוימת איך הם אמורים להישמע קשה לי להתמודד עם הפרשנות של אחרים.
העיבודים טובים, יש מטבע הדברים סיפורים המתאימים יותר מאחרים למדיום הזה, אבל עבודת העיבוד של כולם ממש טובה. אהבתי מאוד את השימוש במוזיקת הרקע כדי להפריד בין חלקים שונים בתוך התסכיתים.

אמא של חייל / לאורה הדס
אהבתי את הביצוע של עדי לויה. הוא התאים לדרך שבה "שמעתי" את הסיפור כשקראתי אותו.

בלדה לחובש / קרן לנדסמן
שוב, עיבוד טוב. אני לא חושב שיש לי משהו מיוחד לומר עליו, לכאן או לכאן.

גרטרוד בישלה דייסה / יעל פורמן
אני חושב שזה העיבוד שהכי נהניתי ממנו. המבנה של הסיפור מאוד מתאים לעיבוד לתסכית, והדו-שיח בין לי נשרי ועפרה יחיאל עובד טוב.

כוכב ציפור האש / יעל מיכאלי
הבעיה של שלושה קולות שונים (אחד מהם של ילד) נפתרה היטב על ידי שמירה על מבנה של הקראה במקום לעשות המחזה מלאה. הקול המסונתז של מולי נשמע לי קצת שנות השמונים ולא ממש מצא חן בעיני, לעניות דעתי אולי שווה לנסות עיבוד אחר של קולות מחשב בעתיד.

מחשבות באפלה / קרן לנדסמן
כמו "אמא של חייל", ההקראה של זיו קיטרו כאן התאימה טוב לדרך שבה "שמעתי" את הסיפור הכתוב, והאפקטים ברקע בהחלט הוסיפו.

התסכיתים - קישורים מאתר האגודה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה