26.10.2016

טיפה על סדנאות כתיבה

אומר מראש את הדברים - הרשומה הזו מתייחסת לסדנת כתיבת המדע הבדיוני והפנטסיה שמעבירה רוני גלבפיש. רוני היא סופרת נהדרת שזכתה לפני כמה ימים בפרס גפן על ספרה "אגם הצללים" ואני גאה ומאושר שהיא חברה שלי.

סדנאות כתיבה הפכו פופולריות למדי בארץ בשנים האחרונות. ביניהן, נדירות למדי, יש סדנאות שעוסקות במדע בדיוני ופנטסיה. אחת מהן היא הסדנה של רוני גלבפיש, שיצא לי להכיר קצת יותר מקרוב בשנים האחרונות. אחת הדרכים שבהן יצא לי להכיר את הסדנה היא דרך הבוגרים שלה ששלחו לי סיפורים לפרסום. ב"היה יהיה" של השנה יש סיפורים פרי עטם של שני בוגרים של הסדנה, ובשנים הקודמות היו עוד כמה סיפורים כאלה. ואפשר לראות בכתיבה שלהם את מגע ידה של הסדנה - ההדרכה של רוני עצמה, תהליך הביקורת ההדדית של הכותבים בסדנה על הטיוטות והיכולת של בוגרי הסדנה לקבל הערות עריכה וליישם אותן.

דרך אחרת שבה יצא לי להכיר את הסדנה היא כאשר באתי להתארח בה לשיעור אחד (לא קיבלתי תשלום, אם זה רלוונטי למשהו). הייתה שיחה מרתקת ומהנה על כתיבה ועריכה ועל היחסים בין סופרים ועורכים.

כן, פוסט זה מפרסם יוזמה מסחרית, אבל הוא גם נכתב מנקודת מבטו של מישהו שמלווה שנים רבות את התפתחות הכתיבה בז'אנר בארץ. אם אתם כותבים מדע בדיוני ופנטסיה ומחפשים מקום להשחיז את הכישורים שלכם, זה מקום מצוין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה